logo facebook
Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności. AKCEPTUJĘ
Zdjęcia z Gminy Poczesna
Herb Gminy Poczesna
 

Multimedialne Centrum Edukacji Wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Poczesnej

    z dnia: 2013-05-21
1 września 2011r. uczniowie Szkoły Podstawowej w Poczesnej rozpoczęli naukę w nowym, nowoczesnym budynku. Samorząd Gminy i Wójt  Gminy Poczesna rozumiejąc wyzwanie stojące przed współczesną edukacją oddał do użytku budynek szkolny wyposażony w nowoczesne środki multimedialne.
Multimedialne Centrum Edukacji Wczesnoszkolnej  w Szkole Podstawowej w PoczesnejMultimedialne Centrum Edukacji Wczesnoszkolnej  w Szkole Podstawowej w Poczesnej

Oprócz pracowni komputerowej, Multimedialnego Centrum Informacji w bibliotece szkolnej zainstalowano 2 tablice interaktywne, które umożliwiają wspieranie procesu dydaktycznego w zakresie przedmiotów humanistycznych i matematyczno – przyrodniczych w klasach IV-VI. Pełne wykorzystanie środków multimedialnych jest możliwe we wszystkich pomieszczeniach szkolnych, gdyż w całym budynku zainstalowana jest sieć umożliwiająca korzystanie z Internetu.

Dzięki współpracy Szkoły z Górnośląską Spółką Gazownictwa w Zabrzu w kwietniu bieżącego roku kolejna sala – sala edukacji wczesnoszkolnej wyposażona została w tablicę multimedialną z projektorem i wizualizerem, 2 laptopy oraz mikrofony bezprzewodowe.

Lekcje prowadzone z wykorzystaniem tablicy interaktywnej kształcą i rozwijają umiejętności efektywnego wykorzystania technologii informacyjno – komunikacyjnych w procesie dydaktycznym.  Uczniowie na lekcjach przebywają w atrakcyjnym dla nich środowisku multimedialnym, a dzięki zwiększonemu zaangażowaniu lepiej chłoną wiedzę. Poza tym uczą się o sposobach poszukiwania i czerpania informacji (Internet), metodach ich przetwarzania i wykorzystywania. 

Nauczyciele dzięki możliwości korzystania z tablic interaktywnych mogą efektywniej realizować nową podstawę programową wraz z zalecanymi warunkami i sposobami jej realizacji. Praca z tablicą ułatwia prowadzenie  zajęć, wspiera nauczycieli w rozbudzaniu wyobraźni i ciekawości, sprawia, że uczniowie są bardziej zaangażowani w lekcję i osiągają lepsze wyniki. Zwiększa się też efektywność procesu nauczania oraz satysfakcja z nabywania nowych umiejętności w zakresie technologii informacyjnych i komunikacyjnych.

 Jadwiga Knapik