logo facebook
Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności. AKCEPTUJĘ
Zdjęcia z Gminy Poczesna
Herb Gminy Poczesna
 

Przedszkole w Poczesnej

    z dnia: 2024-06-18
w gronie placówek daltońskich.
daltondalton
W maju 2024 roku, Przedszkole w Poczesnej otrzymało certyfikat Placówki Daltońskiej i tym samym weszło do grona placówek daltońskich w Polsce i na świecie. Certyfikacja przedszkola trwała 3 lata. 28 marca 2019 r. pomyślnie przeszliśmy audyt przeprowadzony przez konsultantów Polskiego Stowarzyszenia Dalton, który zakończył nasze starania o wejście do tak prestiżowego grona. Certyfikat nie jest nadawany na zawsze. Kolejny audyt przeszliśmy w maju 2022 r. i otrzymaliśmy prawo używania nazwy „placówka daltońska” na następne dwa lata. W maju 2024 roku odbył się kolejny audyt zakończony pozytywna oceną. Tym razem na trzy lata. Za każdym razem od  wyników audytu zależy  utrzymanie się w gronie placówek daltońskich. Plan daltoński, nazywany również daltońskim planem laboratoryjnym jest systemem nauczania opracowany w latach 20. XX wieku przez amerykańską nauczycielkę, Helen Parkhurst. Nazwa nurtu pochodzi od miasta Dalton w stanie Massachusetts, w którym założyła pierwszą na świecie szkołę daltońską.
Edukacja daltońska bardzo podkreśla znaczenie samodzielnego uczenia się dzieci, zachęca je do uczenia się współpracy, a w szczególności umożliwia im: swobodę wykonywania działań, naukę odpowiedzialności za siebie i innych, zapewnienie realizacji działań we własnym tempie i czasie, naukę umiejętności oceniania swojej pracy i współpracy z innymi. Są tu umiejętności niezwykle ważne w szkole i dorosłym życiu.
W przedszkolach daltońskich duże znaczenie mają  pomoce dydaktyczne, czyli elementy wizualne. Nauczyciel może zwizualizować czas, dni tygodnia, plan dnia, wydarzenia w czasie roku szkolnego, zasady czy emocje.
Rola nauczyciela w szkole daltońskiej jest również ściśle określona. Po pierwsze, przygotowuje on materiały, z których dzieci mają korzystać podczas pracy, a także określa czas na wykonanie zadań. Koncepcja pedagogiki daltońskiej zakłada, że może on pomóc dziecku wtedy, kiedy próba rozwiązania problemu z kolegami zawiedzie. Poza tym ma on zachęcać dziecko do zastanowienia się, co w danej lekcji było dla niego najtrudniejsze, najciekawsze i najważniejsze. Zadaniem nauczyciela jest również planowanie takich aktywności, które umożliwią uczniom wykorzystanie zdobytej wiedzy.
 Według Helen Parkhurst  „jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy, a wszystko, co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno”. O tych słowach pamiętamy w Przedszkolu w Poczesnej każdego dnia pracy z dziećmi.
Ewa Rakowska




zam. an
 
daltondalton
daltondalton
daltondalton
daltondalton
daltondalton
daltondalton
daltondalton
daltondalton
daltondalton
daltondalton
daltondalton
daltondalton
daltondalton
daltondalton
daltondalton
daltondalton
daltondalton
dalton
dalton
dalton
dalton
dalton
dalton
dalton
dalton
dalton
dalton
dalton
dalton
dalton
dalton
dalton
dalton
dalton